Według badania Kross jest niekwestionowanym liderem ze względu na spontaniczną rozpoznawalność marki, aż 24,01% respondentów zapytanych o marki rowerowe wskazało firmę z Przasnysza. Na kolejnych miejscach pod względem popularności znalazł się Giant (20,72%) oraz Romet (16,12%). Ponadto w wypadku 12,8% badanych marka Kross była wymieniana jako pierwsza, dzięki czemu ponownie wyprzedziła swoich konkurentów (Giant 11,3% pierwszych wskazań, Romet 11,2%).
Rowery polskiego producenta z Przasnysza są najchętniej wybierane przez osoby z wykształceniem wyższym oraz gimnazjalnym. Przeważającą część klientów Kross stanowią młodsi konsumenci oraz mężczyźni. Jeśli badani kupują nowe rowery, to w pierwszej kolejności wybierają polską markę. Dla porównania, Giant jest popularniejszy wśród starszych klientów, kobiet i osób, które w 2015 roku kupiły rower używany.
Badanie dostarcza także bardzo ciekawych wniosków na temat rynku rowerowego ogółem. Przyjemne spędzenie czasu i relaks to najczęstsza motywacja do jazdy na dwóch kółkach (76,5%). W dalszej kolejności Polacy lubią jeździć wyczynowo (25,7%) oraz dojeżdżając do pracy (22,2%).
Warto dodać, że marka Kross również systematycznie rozwija swoją zagraniczną sieć dystrybucyjną. Rowery rodzimej firmy są bardzo popularne m.in. w Hiszpanii czy we Włoszech. Modele Kross można kupić w 43 krajach na całym świecie.
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą!