KROSS Level B+
KROSS Level B+ (Fot: Piotr Staroń)

KROSS stworzył nową ramę dla Kross Racing Team

Nowości sprzętowe

Największy polski producent rowerów Kross zaprojektował nową ramę modelu wyścigowego zespołu Kross Racing Team. Rower Level B+ jest teraz jeszcze lżejszy, a komponenty renomowanych marek gwarantują jego niezawodność w najtrudniejszych warunkach.

KROSS Level B+ KROSS Level B+ (Fot: Piotr Staroń)
KROSS Level B+ KROSS Level B+ (Fot: Piotr Staroń)

Prace nad konstrukcją roweru rozpoczęły się pod koniec września 2014 roku. Projektantom z zespołu Research&Development od początku zależało, żeby model był spójnym z designem marki i DNA KROSS. Jednak najważniejszym celem było stworzenie takiej ramy, która spełni oczekiwania zawodników KRT i da im przewagę nad konkurencją w drodze na podium.  Od lat kolarze swoim doświadczeniem wspomagają zespół R&D, weryfikują w terenie ich projekty i są najlepszymi testerami nowego sprzętu.

Geometria roweru nowego Levela B+ została dostosowana pod bardziej techniczne trasy Pucharu Świata. Skrócenie długości tylnego trójkąta pozwala na osiągnięcie lepszej zwrotności. Zgodnie z sugestiami zawodników KRT, złagodzono kąt główki, aby rower prowadził się pewniej na zjazdach. Jednocześnie skrócono samą główkę w celu obniżenia pozycji kolarza i zwiększenia docisku przedniego koła. Wyostrzony kąt podsiodłowy ma pomóc zawodnikom uzyskiwać wyższą kadencję.

Konstrukcja jest niezwykle lekka, sama rama waży 970 g, a dzięki przemyślanemu ułożeniu włókien w newralgicznych miejscach i specyficznym kształtom, konstruktorom udało się zwiększyć jej sztywność o 15% w główce steru, o 6% w tylnym trójkącie i o 3% przy suporcie. Wprowadzone zmiany umożliwiają bardziej precyzyjne prowadzenie roweru oraz zwiększają efektywność transferu mocy zawodnika, czyli osiągnięcia większych prędkości podczas wyścigu.

Rower wyścigowy KRT oprócz nowej ramy zbudowany będzie na niezawodnych i bardzo lekkich podzespołach SRAM oraz karbonowych kołach DT SWISS. Za amortyzację odpowiadać będzie topowy widelec Rock Shox'a - SID. W wypadku roweru seryjnego dla klientów będzie to Rock Shox RS1. Kolejny rok KRT korzystać będzie z opon Schwalbe, które oprócz tego, że zapewniają bardzo dobrą trakcję, są przy tym najlżejsze i bardzo wytrzymałe. Do uzyskania bardzo niskiej masy całego roweru wykorzystano ultralekkie komponenty Tune'a, które testowano w ubiegłym roku.

Na modelu z nową ramą zawodnicy KRT będą startować podczas najważniejszej imprezy sportowej tego roku w Brazylii, a także w kolejnym sezonie. Rower, na którym walczyć będą o najważniejsze laury, dostępny będzie dla każdego u dealerów Kross.

Najnowsze wpisy

Brak dostępnych aktualności.

Wasze komentarze