Test tylnej lampy Mactronic Red Edge

Mactronic Red Edge

Dzisiaj zapraszamy do zapoznania się z testem tylnej lampy Mactronic Red Edge, która jest doskonałym uzupełnieniem testowanej już przez nas lampy tego samego producenta o nazwie Voyager. Jak spisuje się lampa, dzięki której jesteśmy widoczni nawet w słoneczny dzień? O tym w naszym teście poniżej.

Chcesz być na bieżąco z artykułami? Polub nas:

Obudowa

Tak, jak poprzednio test rozpoczniemy od obudowy. Mactronic zdążył już przyzwyczaić użytkowników do wysokiej jakości swoich produktów. Nie inaczej jest i tym razem. Elementy składowe lampy wykonane są z naprawdę dobrych materiałów. Wszystko idealnie do siebie pasuje i tworzy jedną, spójną całość. Lampa ma nowoczesny, opływowy kształt.

W zestawie otrzymujemy:

  • 3 gumowe uchwyty, dzięki którym możemy przymocować lampę na rurach każdej średnicy (np. rura podsiodłowa, rama roweru),
  • gumowy tył obudowy, który spełnia dwie funkcje - uszczelnia lampę przed wilgocią z zewnątrz oraz zapobiega przed przemieszczaniem się lampy wzdłuż rury w trakcie jazdy,
  • stożkowy klosz, w którym umieszczono całą elektronikę wraz z uchwytami montażowymi,
  • baterię AAA.

Mocowanie i ergonomia

Mocowanie lampy jest intuicyjne i nie powinno nikomu sprawić większych problemów. Baterię i elementy obudowy składamy ze sobą, po czym całość mocujemy za pomocą gumowych pasków do rury.

Włącznik lampy znajduje się w dolnej części obudowy. Jest na stałe zespolony z obudową, dzięki czemu nie ma możliwości by do wnętrza lampy dostała się wilgoć.

Elementy montażowe

Lampa w akcji

Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym stosowanie tylnego odblasku oraz co najmniej jednego światła pozycyjnego barwy czerwonej jest obowiązkowe. Oświetlony odblask i lampa powinny być widoczne w nocy z odległości co najmniej 150 m. Na tle lamp powszechnie używanych, lampa Red Edge doskonale spełnia powyższe wymagania. Daje mocny słup światła, a dzięki dodatkowym diodom, które zamontowano na boku obudowy, lampa świeci w zakresie 3000. Rozwiązanie to powoduje, że rowerzysta jest widoczny z różnej perspektywy, co bezpośrednio przekłada się na jego bezpieczeństwo.

Lampa w nocy

Lampa doskonale się również spisuje w trakcie dnia. Jest to szczególnie przydatne, gdy na drodze do miejsca docelowego brakuje ścieżki rowerowej i musimy się poruszać rowerem po jezdni.

Lampa w dzień

Czas działania

Użytkownik lampy ma do wyboru trzy tryby świecenia. Dwa ciągłe o różnej mocy oraz jeden migający. W połączeniu z jedną baterią typu AAA lampa działa w następującej konfiguracji:

  • 100% mocy - ok. 5 godzin
  • 60% mocy - ok. 9,5 godziny
  • tryb stroboskopowy - 10,5 godziny

Lampę testowaliśmy w trakcie dnia i w nocy. Były to mniej więcej godzinowe przejazdy, jednak sumarycznie możemy potwierdzić, że czas działania pokrywa się z danymi deklarowanymi przez producenta.

Podsumowanie

Lampa, którą przygotowała firma Mactronic jest produktem wartym polecenia. Świeci na tyle dobrze, że jesteśmy widoczni zarówno w dzień jak i w nocy. Czas działania na baterii powoduje, że lampa zapewni nam oświetlenie przez kilka godzin jazdy. Całość jest dobrze wykonana, więc powinna nam długo służyć a wygląd powinien zadowolić najbardziej wymagających rowerzystów.

Orientacyjna cena: 50 PLN

Tagi: Mactronic oświetlenie

Wasze komentarze

Polub nas na Facebooku