Polska marka liderem rynku rowerów

Rowery górskie marki Kross

Jak co roku Instytut badawczy IPC na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przeprowadził ogólnopolskie badanie wśród polskich rowerzystów. Wyniki potwierdzają silną pozycję firmy Kross, która jest najbardziej rozpoznawalną marką rowerową w Polsce.

Chcesz być na bieżąco z artykułami? Polub nas:
Maja Włoszczowska jeździ w zespole Kross Racing Team Maja Włoszczowska jeździ w zespole Kross Racing Team (Fot. Tomasz Swierczyński)
Rowery szosowe marki Kross Rowery szosowe marki Kross

Według badania Kross jest niekwestionowanym liderem ze względu na spontaniczną rozpoznawalność marki, aż 24,01% respondentów zapytanych o marki rowerowe wskazało firmę z Przasnysza. Na kolejnych miejscach pod względem popularności znalazł się Giant (20,72%) oraz Romet (16,12%).  Ponadto w wypadku 12,8% badanych marka Kross była wymieniana jako pierwsza, dzięki czemu ponownie wyprzedziła swoich konkurentów (Giant 11,3% pierwszych wskazań, Romet 11,2%).

Rowery polskiego producenta z Przasnysza są najchętniej wybierane przez osoby z wykształceniem wyższym oraz gimnazjalnym. Przeważającą część klientów Kross stanowią młodsi konsumenci oraz mężczyźni. Jeśli badani kupują nowe rowery, to w pierwszej kolejności wybierają polską markę. Dla porównania, Giant jest popularniejszy wśród starszych klientów, kobiet i osób, które w 2015 roku kupiły rower używany.

Badanie dostarcza także bardzo ciekawych wniosków na temat rynku rowerowego ogółem. Przyjemne spędzenie czasu i relaks to najczęstsza motywacja do jazdy na dwóch kółkach (76,5%). W dalszej kolejności Polacy lubią jeździć wyczynowo (25,7%) oraz dojeżdżając do pracy (22,2%).

Warto dodać, że marka Kross również systematycznie rozwija swoją zagraniczną sieć dystrybucyjną. Rowery rodzimej firmy są bardzo popularne m.in. w Hiszpanii czy we Włoszech. Modele Kross można kupić w 43 krajach na całym świecie.

Tagi: Kross Giant Romet

Wasze komentarze