Rowe szosowy BMC teammachine

Rowery szosowe BMC – kolejny etap w rozwoju serii teammachine

Nowości sprzętowe

W kolekcji rowerów marki BMC na 2016 r. znalazło się aż 15 rowerów szosowych z serii teammachine. Sztandarowym modelem jest BMC teammachine SLR01 Dura Ace Di2, dokładnie przetestowany w ubiegłym roku przez kolarzy BMC Racing Team. Całkowitą nowością są natomiast aluminiowe rowery BMC teammachine ALR01. To tańsza alternatywa dla modeli z karbonowymi ramami.

W tegorocznej ofercie szwajcarski producent proponuje w sumie 15 różnych szosowych rowerów z serii teammachine, które zostały stworzone w oparciu o autorskie technologie, spostrzeżenia czołowych kolarzy oraz zebrane przez lata doświadczenie inżynierów i projektantów BMC. Co istotne, rowery spełniają też kryteria wyścigowe Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI).

Cała rodzina teammachine obejmuje cztery podgrupy rowerów – SLR01, SLR02, SLR03 oraz ALR01. W każdej z nich znajdują się 3-4 modele różniące się między sobą przede wszystkim zastosowanym osprzętem.

Technologia sukcesu

Szosowe propozycje BMC zaprojektowano w oparciu o autorskie technologie tego producenta. Struktura i geometria ramy teammachine powstały z użyciem technologii ACE (Accelerated Evolution Composites) – podczas projektowania, w którym wykorzystano specjalne oprogramowanie komputerowe, rozważano aż kilkadziesiąt tysięcy różnych konfiguracji, by ostatecznie wybrać jedną najbardziej trafną. Jak zapewnia BMC, efektem jest optymalne połączenie kluczowych czynników i doskonała równowaga między sztywnością a lekkością.

Kolejna z ważnych innowacji to technologia TCC (Tuned Compliance Concept), odpowiadająca za właściwe zoptymalizowanie warstw zastosowanych włókien węglowych oraz kształtu rur, aby maksymalnie zwiększyć wydajność i komfort.

„Najwyższej jakości materiały i wykorzystane technologie powodują, że rama teammachine, a także widelec oraz sztyca, gwarantują znakomitą efektywność jazdy, odpowiedni balans i możliwość szybkiego pokonywania trudnych technicznie odcinków – przy równoczesnym zachowaniu komfortu. Sprzęt jest oczywiście odpowiednio lekki. Przykładowo, rama SLR01 w rozmiarze 56 cm waży zaledwie 0,790 kg” – mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w BMC Polska.

W najwyższych modelach ramy zostały stworzone w technologii DTi (Dual Transmission Integration), dzięki której w prosty sposób można np. zamienić mechaniczną grupę osprzętu na elektroniczną. Użytkownik dostaje zatem bardzo dużą swobodę w kształtowaniu specyfikacji technicznej swojego roweru.

Najwyższy poziom

Z rowerów BMC teammachine SLR01 korzystają na co dzień m.in. kolarze BMC Racing Team, w tym np. Tejay van Garderen, Philippe Gilbert, Greg Van Avermaet, Rohan Dennis i Samuel Sánchez. Modele z tegorocznej kolekcji były przez nich testowane w warunkach wyścigowych w trakcie całego poprzedniego sezonu – z dużym powodzeniem startowali w wielkich tourach, jednodniowych klasykach czy też w Tour de Pologne.

„SLR01 zachowuje się doskonale w każdej sytuacji, przy podjazdach, sprintach i zjazdach. Od 2012 r. to mój najlepszy wybór” – mówi Philippe Gilbert, który na swoim koncie ma m.in. mistrzostwo świata w kolarstwie szosowym ze startu wspólnego z 2012 r. oraz etapowe zwycięstwa w Tour de France, Giro d’Italia oraz Vuelta a España.

Topowym modelem całej serii jest BMC teammachine SLR01 Dura Ace Di2. Poza osprzętem z najwyższej grupy Shimano Dura Ace Di2, ten karbonowy rower z napędem 2x11 może pochwalić się m.in. siodełkiem Fizik Arione R7 Kium, kierownicą 3T Ergonova Team, mostkiem 3T ARX 2 Team, kołami Shimano WH-9000 C24-CL oraz oponami Continental GP4000S.

Najwyższy z modeli doczekał się w tym roku specjalnej, ściśle limitowanej i numerowanej edycji. W tworzeniu BMC teammachine SLR01 LTD projektanci szwajcarskiego producenta dostali całkowicie wolną rękę – finalnie powstał rower praktycznie pozbawiony malowania, o skrajnie minimalistycznym wyglądzie i karbonowej ramie w „stanie czystym”. Jak zaznacza BMC, w przypadku tej limitowanej wersji prace wykończeniowe były prowadzone ręcznie.

Różnorodna drużyna

W najwyższej serii teammachine, poza modelem SLR01 Dura Ace Di2, znajdują się jeszcze trzy inne propozycje – wyposażone w inne grupy osprzętu Shimano (Dura Ace, Ultegra Di2 oraz Ultegra).

Ofertę uzupełniają serie SLR02 oraz SLR03. Ich ramy są karbonowe, ale nieznacznie cięższe od tych z topowych modeli SLR01 – w przypadku SLR02 różnica wynosi ok. 0,2 kg, a w przypadku SLR03 to mniej więcej 0,4 kg. We wszystkich modelach zastosowano technologie ACE i TCC. Zgodne z systemem DTi są także ramy SLR02.

Poszczególne rowery niższych serii teammachine wyposażono w odmienne grupy osprzętu Shimano – SLR02 dostępny jest z grupami Ultegra Di2, Ultegra i 105, a SLR03 odpowiednio z grupami Ultegra, 105, Tiagra i Sora.

Aluminiowa alternatywa

Od 2016 r. rowery teammachine dostępne są także w wersji z ramą wykonaną z aluminium. Cztery modele BMC teammachine ALR01, różniące się głównie zastosowanymi grupami osprzętu Shimano (Ultegra, 105, Tiagra i Sora), to przystępniejsza cenowo alternatywa dla karbonowych wariantów SLR.

„Aluminiowe rowery BMC teammachine mają oczywiście wiele wspólnego ze swymi – można tak to ująć – starszymi braćmi. Chodzi zatem zarówno o bliską perfekcji geometrię, jak i ukształtowanie poszczególnych rur. W modelach ALR01 zastosowano również karbonowy widelec wykorzystany w SLR03. Warto też podkreślić, że aluminiowa rama została oparta także na technologii TCC. Powstałe rowery cechują się nadal dopracowaną geometrią i bardzo dobrym przyspieszeniem, chociaż pod względem cenowym są zdecydowanie bardziej przystępne” – dodaje Ireneusz Miśkowiec.

Jak wskazuje producent, rama ALR01 jest wykonana z potrójnie cieniowanego, hydroformowanego aluminium. Jej waga wynosi, licząc z malowaniem, dokładnie 1,285 kg. Jest więc nieznacznie cięższa od ram SLR, ale w efekcie rowery tej serii są wyraźnie tańsze od wersji karbonowych.

Rowery BMC teammachine dostępne są w pięciu/sześciu rozmiarach (47-61 cm). Ich sugerowane ceny wahają się od 5 706 do 45 990 zł. Ramy modeli SLR01 i SLR03 można nabyć również osobno.

Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce: bmcracing.pl

Logo wydawcy

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą!

Napisz nowy komentarz

 Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu weryfikacji treści komentarza przed publikacją. Poinformowano mnie, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub usunięcia. Administratorem danych jest Adrian Marcinkowski (ul. Radockiego 128/30, 40-645 Katowice)

Najnowsze wpisy

Brak dostępnych aktualności.