Merida Scultura Superlite LTD

Najlżejszy rower świata, nowości i testy Meridy na Kielce Bike-Expo

Nowości sprzętowe

4,56-kg Merida Scultura Superlite LTD, najlżejszy seryjnie produkowany rower świata, zostanie zaprezentowana podczas Kielce Bike-Expo. Na stoisku Meridy nie zabraknie także istotnych nowości, m.in. premierowej wersji znanego hardtaila Big.Nine. W Kielcach zaparkuje również Mobilne Centrum Testowe jednej z czołowych marek rowerowych świata.

Merida Big.Nine
Merida Reacto 7000-E

Najlżejszy seryjnie produkowany rower świata będzie można obejrzeć w od 29 września do 1 października podczas Kielce Bike-Expo. 4,56-kg model Scultura Superlite LTD, a także najciekawsze nowości Meridy, zostaną zaprezentowane na jej stoisku C-47. Dodatkową atrakcją dla wszystkich uczestników targów będzie możliwość przetestowania jednego z ponad 30 rowerów z najwyższej półki. Znajdą się one na terenie Kielce Bike-Expo w Mobilnym Centrum Testowym Meridy.

– Najlepiej samemu sprawdzić, jak jeździ dany model. Po takich testach mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że dobry rower robi różnicę – powiedziała jedna z uczestniczek dotychczasowych testów Meridy.

Wśród modeli, które będzie można sprawdzić w Kielcach, nie zabraknie m.in. takich jak Big.Nine Team czy Scultura Team znanych z najważniejszych wyścigów świata. Szczegółowe informacje dotyczące Mobilnego Centrum Testowego można na znaleźć na www.rowerymerida.pl/testy. Jedna z wersji Scultury powinna wzbudzić szczególne zainteresowanie podczas Kielce Bike-Expo. Jest nią Scultura Superlite LTD, najlżejszy seryjnie produkowany rower świata. Osiągnięcie 4,56-kg wagi tego modelu to zasługa m.in. sposobu produkcji 680-g ramy z wykorzystaniem specjalnych form. Tworzenie ramy zajmuje do 14 godzin i wymaga ręcznego nakładania każdej z 400 warstw karbonu. Nowa technologia pozwala stworzyć wytrzymałą ramę o bardzo cienkich rurach. Ich ścianki w wersji Superlite LTD mają miejscami zaledwie 0,4 mm grubości. Mimo to rama jest sztywna i bezpieczna, co potwierdzają odpowiednie testy i certyfikaty.

– Rower jest w pełni sprawny i gotowy do jazdy – mówi o Sculturze Superlite LTD Patrick Laprell, produkt menedżer odpowiedzialny w Meridzie za rowery szosowe.

Rekordowy model jest wyposażony m.in. w koła Tune Skyline, używane przez trzykrotnego zwycięzcę Tour de France Chrisa Froome’a podczas jazdy w górach. Z pełną specyfikacją roweru można się zapoznać na www.rowerymerida.pl.

Nowy Big.Nine

Jedna z czołowych rowerowych marek świata zaprezentuje w Kielcach przegląd swojej kolekcji 2017. Polską premierę będzie miała w Kielcach nowa wersja Meridy Big.Nine, legendarnego hardtaila z kołami 29”. Model Team, który będzie dostępny w Kielcach, waży zaledwie 8,5 kg. Wyróżnia go także wysoki komfort, duża sztywność, a nawet aerodynamika.

– Wszystkie zmiany wprowadzone do nowego modelu odpowiadają trendowi widocznemu w cross country, by czuć się z rowerem jedną całością. Jest odpowiednio sztywny, ma nieco większą bazę kół i daje większą stabilność na zjazdach czy przy skokach. Szybko poczułam się na nim niezwykle komfortowo, jestem z niego bardzo zadowolona – mówi o nowej wersji Meridy Big.Nine Gunn-Rita Dahle Flesjaa, najbardziej utytułowana zawodniczka w historii MTB.

Idealne zespolenie z rowerem zapewnia nowoczesna geometria ramy. W porównaniu do swego poprzednika, nowy Big.Nine ma zauważalnie dłuższy zasięg, ostrzejszy kąt podsiodłowy, łagodniejszy kąt główki ramy i krótszy mostek. Zmianom geometrii towarzyszy wykorzystanie wielu innowacyjnych rozwiązań. Należą do nich m.in. 30,9-mm sztyca, która zapewnia wysoki komfort w połączeniu ze specjalnym ukształtowaniem górnych rur tylnego trójkąta i wykorzystaniu lnianego biowłókna wplecionego w strukturę karbonu. Sztywność i przyspieszenie zwiększa w premierowym modelu nowy standard suportu BB92, istotne korzyści zapewnia w nim również nowy 148-mm standard piast (Boost). Dodaje on 6 mm szerokości w porównaniu do tradycyjnych tylnych piast, dzięki czemu bardziej płaski kąt szprych zwiększa sztywność boczną, a wynikające z wykorzystania standardu Boost krótsze dolne rury tylnego trójkąta poprawiają zwinność roweru. Rura dolna i podsiodłowa w nowej Meridzie Big.Nine są bardzo zbliżone do aerodynamicznie zoptymalizowanych rur szosowych modeli Reacto i Scultura. Mniejszy opór powietrza może zapewnić przewagę nad rywalami np. podczas maratonów MTB.

„Z tarczą czy na tarczy?”

Merida zaprezentuje podczas Kielce Bike-Expo także m.in. karbonowy rower Cyclo Cross 5000, z którym już wkrótce można rozpocząć sezon przełajowy, czy szosowy model Reacto 7000-E z elektrycznym osprzętem. Na stoisku C-47 nie zabraknie również akcesoriów i ogumienia wszystkich marek Merida Polska. Osobnym zagadnieniem będą w czasie targów hamulce tarczowe w rowerach szosowych, jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów branży rowerowej w ostatnim czasie. Merida zorganizuje w Kielcach konferencję „Z tarczą czy na tarczy?” nt. wielu aspektów, z którymi wiąże się użycie hamulców tarczowych w rowerach szosowych. Rozpocznie się ona 29 sierpnia o 12.00 w targowej sali G1. Konferencję poprowadzi Patrick Laprell z działu badawczo-rozwojowego Meridy, odpowiedzialny za jej modele szosowe.

– Gdy po raz pierwszy usłyszałem o tym, że hamulce tarczowe mają trafić do peletonu, miałem trochę obaw. Kiedy jednak wypróbowałem Sculturę Disc na trasie [szosowy model Meridy z tarczówkami – red.], zmieniłem zdanie. Myślę, że tarcze dają przewagę. Czas reakcji jest z nimi dużo krótszy, to istotne nie tylko podczas wyścigów, ale także w ruchu ulicznym. Gdy kontrolujesz swoje hamulce, kontrolujesz swój rower – mówi Marko Kump, kolarz Lampre-Merida. Ewolucji jego opinii nie dziwi się Patrick Laprell. – Gdy tylko ludzie będą mieli okazję przejechać się na rowerze szosowym z hamulcami tarczowymi, trudno im będzie wrócić do szosówki z hamulcami szczękowymi – przekonuje. Jego wiara w powodzenie tarczówek na szosie jest duża. – Myślę, że sprzedaż rowerów szosowych z hamulcami tarczowymi będzie wzrastać z roku na rok. Producenci rowerów rozpoczęli już związane z nimi nowe projekty i jestem pewien, że nikt nie zainwestowałby aż tak w starsze technologie – tłumaczy Laprell.

Podczas konferencji na Kielce Bike-Expo będzie można samemu wypowiedzieć się na ten temat i zdecydować, czy „z tarczą” to właściwy wybór na szosę.

Logo wydawcy

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą!

Napisz nowy komentarz

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu weryfikacji treści komentarza przed publikacją. Poinformowano mnie, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania lub usunięcia. Więcej informacji jest dostępnych w polityce prywatności.

Najnowsze wpisy

Brak dostępnych aktualności.