Obudowa
Tak, jak poprzednio test rozpoczniemy od obudowy. Mactronic zdążył już przyzwyczaić użytkowników do wysokiej jakości swoich produktów. Nie inaczej jest i tym razem. Elementy składowe lampy wykonane są z naprawdę dobrych materiałów. Wszystko idealnie do siebie pasuje i tworzy jedną, spójną całość. Lampa ma nowoczesny, opływowy kształt.
W zestawie otrzymujemy:
- 3 gumowe uchwyty, dzięki którym możemy przymocować lampę na rurach każdej średnicy (np. rura podsiodłowa, rama roweru),
- gumowy tył obudowy, który spełnia dwie funkcje - uszczelnia lampę przed wilgocią z zewnątrz oraz zapobiega przed przemieszczaniem się lampy wzdłuż rury w trakcie jazdy,
- stożkowy klosz, w którym umieszczono całą elektronikę wraz z uchwytami montażowymi,
- baterię AAA.
Mocowanie i ergonomia
Mocowanie lampy jest intuicyjne i nie powinno nikomu sprawić większych problemów. Baterię i elementy obudowy składamy ze sobą, po czym całość mocujemy za pomocą gumowych pasków do rury.
Włącznik lampy znajduje się w dolnej części obudowy. Jest na stałe zespolony z obudową, dzięki czemu nie ma możliwości by do wnętrza lampy dostała się wilgoć.
Lampa w akcji
Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym stosowanie tylnego odblasku oraz co najmniej jednego światła pozycyjnego barwy czerwonej jest obowiązkowe. Oświetlony odblask i lampa powinny być widoczne w nocy z odległości co najmniej 150 m. Na tle lamp powszechnie używanych, lampa Red Edge doskonale spełnia powyższe wymagania. Daje mocny słup światła, a dzięki dodatkowym diodom, które zamontowano na boku obudowy, lampa świeci w zakresie 3000. Rozwiązanie to powoduje, że rowerzysta jest widoczny z różnej perspektywy, co bezpośrednio przekłada się na jego bezpieczeństwo.
Lampa doskonale się również spisuje w trakcie dnia. Jest to szczególnie przydatne, gdy na drodze do miejsca docelowego brakuje ścieżki rowerowej i musimy się poruszać rowerem po jezdni.
Czas działania
Użytkownik lampy ma do wyboru trzy tryby świecenia. Dwa ciągłe o różnej mocy oraz jeden migający. W połączeniu z jedną baterią typu AAA lampa działa w następującej konfiguracji:
- 100% mocy - ok. 5 godzin
- 60% mocy - ok. 9,5 godziny
- tryb stroboskopowy - 10,5 godziny
Lampę testowaliśmy w trakcie dnia i w nocy. Były to mniej więcej godzinowe przejazdy, jednak sumarycznie możemy potwierdzić, że czas działania pokrywa się z danymi deklarowanymi przez producenta.
Podsumowanie
Lampa, którą przygotowała firma Mactronic jest produktem wartym polecenia. Świeci na tyle dobrze, że jesteśmy widoczni zarówno w dzień jak i w nocy. Czas działania na baterii powoduje, że lampa zapewni nam oświetlenie przez kilka godzin jazdy. Całość jest dobrze wykonana, więc powinna nam długo służyć a wygląd powinien zadowolić najbardziej wymagających rowerzystów.
Orientacyjna cena: 50 PLN
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą!