Obudowa
Tak, jak poprzednio test rozpoczniemy od obudowy. Mactronic zdążył już przyzwyczaić użytkowników do wysokiej jakości swoich produktów. Nie inaczej jest i tym razem. Elementy składowe lampy wykonane są z naprawdę dobrych materiałów. Wszystko idealnie do siebie pasuje i tworzy jedną, spójną całość. Lampa ma nowoczesny, opływowy kształt.
W zestawie otrzymujemy:
- 3 gumowe uchwyty, dzięki którym możemy przymocować lampę na rurach każdej średnicy (np. rura podsiodłowa, rama roweru),
- gumowy tył obudowy, który spełnia dwie funkcje - uszczelnia lampę przed wilgocią z zewnątrz oraz zapobiega przed przemieszczaniem się lampy wzdłuż rury w trakcie jazdy,
- stożkowy klosz, w którym umieszczono całą elektronikę wraz z uchwytami montażowymi,
- baterię AAA.
Mocowanie i ergonomia
Mocowanie lampy jest intuicyjne i nie powinno nikomu sprawić większych problemów. Baterię i elementy obudowy składamy ze sobą, po czym całość mocujemy za pomocą gumowych pasków do rury.
Włącznik lampy znajduje się w dolnej części obudowy. Jest na stałe zespolony z obudową, dzięki czemu nie ma możliwości by do wnętrza lampy dostała się wilgoć.
Lampa w akcji
Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym stosowanie tylnego odblasku oraz co najmniej jednego światła pozycyjnego barwy czerwonej jest obowiązkowe. Oświetlony odblask i lampa powinny być widoczne w nocy z odległości co najmniej 150 m. Na tle lamp powszechnie używanych, lampa Red Edge doskonale spełnia powyższe wymagania. Daje mocny słup światła, a dzięki dodatkowym diodom, które zamontowano na boku obudowy, lampa świeci w zakresie 3000. Rozwiązanie to powoduje, że rowerzysta jest widoczny z różnej perspektywy, co bezpośrednio przekłada się na jego bezpieczeństwo.
Lampa doskonale się również spisuje w trakcie dnia. Jest to szczególnie przydatne, gdy na drodze do miejsca docelowego brakuje ścieżki rowerowej i musimy się poruszać rowerem po jezdni.
Czas działania
Użytkownik lampy ma do wyboru trzy tryby świecenia. Dwa ciągłe o różnej mocy oraz jeden migający. W połączeniu z jedną baterią typu AAA lampa działa w następującej konfiguracji:
- 100% mocy - ok. 5 godzin
- 60% mocy - ok. 9,5 godziny
- tryb stroboskopowy - 10,5 godziny
Lampę testowaliśmy w trakcie dnia i w nocy. Były to mniej więcej godzinowe przejazdy, jednak sumarycznie możemy potwierdzić, że czas działania pokrywa się z danymi deklarowanymi przez producenta.
Jedyny mankament, który stwierdziliśmy podczas testów dotyczył samoczynnego wyłączania się lampy w temperaturach poniżej 00. Niestety trudno nam jednoznacznie stwierdzić czy to wina samej lampy czy może baterii. Temat do dalszej obserwacji.
Podsumowanie
Lampa, którą przygotowała firma Mactronic jest produktem wartym polecenia. Świeci na tyle dobrze, że jesteśmy widoczni zarówno w dzień jak i w nocy. Czas działania na baterii powoduje, że lampa zapewni nam oświetlenie przez kilka godzin jazdy. Całość jest dobrze wykonana, więc powinna nam długo służyć a wygląd powinien zadowolić najbardziej wymagających rowerzystów.
Orientacyjna cena: 60-70 PLN (stan na końcówkę 2023 roku)
Komentarze (0)
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą!